اَلسَّلامُ عَلَى عِبادِالله الصَّالِحین

و این زندگانی فانی جوانی خوشی های امروز و اینجا به افسوس بسیار فردا نیرزد...

اَلسَّلامُ عَلَى عِبادِالله الصَّالِحین

و این زندگانی فانی جوانی خوشی های امروز و اینجا به افسوس بسیار فردا نیرزد...

  • ۰
  • ۰

وقتی شبکه های ارتباط جمعی در کنار دخانیات هیچ گاه در لیست تحریم ها علیه ایران جای نمیگیرند

اوباما: «ما توانستیم تکنولوژی اندروید را وارد بازار ایران کنیم»

امت اسلامی باید به منظور مشخص شدن جایگاه پدیده های تزریقاتی تمدن غرب به بدنه فرهنگی کشور ، نسبت خود را با این تمدن و نظام تکنولوژیک آن تعیین کند.اینترنت و وسایل مرتبط با آن ازجمله این پدیده های صادراتی است که می بایست اندیشمندان و نخبگان جامعه رویکردی متناسب با آن اتخاذ کنند.رهبر معظم انقلاب در تبیین جایگاه اینترنت اینگونه بیان میکنند:«اینترنت از نعمات الهی است که در صورت استفاده نادرست از آن تبدیل به نقمت خواهد شد.» حال باید موارد استفاده ناصحیح از این پدیده تبیین شود.دراین نوشتار سعی برآن است که وسایل پیام رسان اینترنتی و عمق راهبردی حامیان و سازندگان آن که در جهت پیشبرد اهداف امنیتی نظام غرب است،تبیین شود.

اندروید-اوباما

وایبری ترین مردم جهان،ایرانی ها هستند

چند وقتی است که استفاده از وسایل ارتباط جمعی اینترنتی و پیام رسان موبایلی همچون واتس آپ،وایبر،لاین و... در بین مردم وحتی مسئولین رواج پیدا کرده،آن گونه که سایت «الکسا» یکی از معتبرترین مراکز امتیاز دهی به سایت های اینترنتی،بزرگترین گروه کاربران نرم افزار اندرویدی «وایبر» را مردم ایران میداند.به عبارتی ایرانیها «وایبری ترین» مردم جهان هستند.

گرچه به تعبیر حدادعادل،عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم این شبکه ها همانند حکم شراب در قرآن است که زیان آن بیشتر از سود آن است اما شکی نیست که این دسته از «شبکه های اجتماعی»امتیازاتی از جمله ارتباط رایگان و آسان نسبت به دیگر اپراتورهای مخابراتی در کشور را داراست وهمین امتیازها و قابلیتها همچون اشتراک پیام های متنی، صوتی و تصویری بصورت رایگان باعث شده است که کمتر مخاطبی حاضر شود از این نرم افزار ها دست بکشد.اما سوال اساسی این است که شرکت های تولید کننده این نرم افزارهای اندرویدی با چه انگیزه ای این نرم افزارها را بدون هیچ هزینه ای در اختیار کاربران خود قرار میدهند؟چه هدفی باعث میشود این شرکت ها جهت طراحی و نگهداری سرورها،هزینه های میلیون دلاری را متحمل شوند؟کسب در آمد این شرکت ها از چه راهی تامین میشود؟

اوباما: «ما توانستیم تکنولوژی اندروید را وارد بازار ایران کنیم»

پاسخ به سوالات بالا آن گاه مشخص میشود که دست های پشت پرده این جریان که همان دولتمردان آمریکا و غرب هستند شناسایی شود.

لیست تحریم های اتخاذ شده از سوی غرب به اندازه ای  بی رحمانه بود که کشور حتی از کالاهای اساسی همچون مواد دارویی محروم بود.اما در عین حال پیشرفته ترین تکنولوژی های ارتباط جمعی غرب از جمله تلفن های همراه اندرویدی و نرم افزارهای ارتباطی هیچ گاه در این لیست جای نگرفت و نگرفته است. به گونه ای که پیشرفته ترین گوشیهای اندرویدی قبل از ورود به بازار های آمریکا در بازارهای موبایل ایران عرضه میشود.البته غربی ها در کنار این تکنولوژی ها،سیگار و دخانیات را نیز از لیست تحریم ها علیه ایران معاف کردند!

اوباما،رئیس جمهور آمریکا در نشست کنگره این کشور در رابطه با اختصاص هزینه های جنگ نرم علیه ایران صراحتا در بند اول این گزارش اذعان میکند که «ما توانستیم تکنولوژی اندروید را وارد بازار ایران کنیم. »

همچنین نیز «وندى شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا» درباره لغو تحریم‌ فروش تلفن همراه و کامپیوتر به ایران این گونه اظهار نظر می کند:«پنجشنبه (9 خرداد) مجوز کلى براى لغو این تحریم ها صادر خواهد شد و راه براى فروش قانونى وسایل ارتباطى به ایران باز می شود.این تصمیم را گرفتیم تا تحریم ها مانعى براى استفاده از تکنولوژى هایى که مردم براى ارتباط بهتر و سریعتر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند. این موضوع هم شامل سخت افزار می شود و هم شامل نرم افزار .»

جاسوس تکنولوژیک در خدمت تحقق اهداف غرب

از اظهارات فوق مشخص میشود که غرب به منظور تسریع روند تحقق اهدافش شومش به دنبال فراگیر شدن این «جاسوس تکنولوژیک» در میان جامعه اسلامی است،تا با آنالیز داده ها،از این طریق برنامه هایش را عملیاتی کند.اما سوالی که مطرح میشود این است که چگونه این برنامه ها در باطن کاربردی جاسوسی دارند؟

پاسخ آن است که شرکت های سازنده این وسایل ارتباطی، اطلاعات مخاطبینش را در اختیار دولت ها حامیشان قرار میدهند که البته در آمدشان هم از همین را تامین میشود. شما هنگام نصب این اپلیکیشن ها، مرام نامه آنها را نیز تایید میکنید. مرام نامه ای که در آن از شما اجازه گرفته میشود تا تمام پیام ها، تماس ها، مخاطبین، عکس ها و هر اطلاعاتی که در گوشی شماست را به سرور مرکزی این شرکت منتقل کند.

حال سروری را فرض کنید که تمامی محتوای مکالمات، پیام ها و گفتگو های مخاطبین تهرانی در آن ذخیره می شود، این شرکت با استفاده از نرم افزارهای آنالیزگر، اطلاعات مورد نیاز شرکت ها و دولت ها را استخراج می کند. مانند آنکه به سران دولتی آمریکا گزارش میدهد که مردم تهران در این روزها درباره مذاکره با آمریکا چه می گویند و یا از چه موضوعی نگران هستند؛بدین ترتیب دولتمردان آمریکا تصمیمات مناسب را در هر مورد اتخاذ میکنند.

حال باید دید مسئولین حوزه فضای مجازی چه راهبردی را برای جلوگیری از آسیبهای امنیتی و اجتماعی این حوزه اتخاذ خواهند کرد.


  • ۹۳/۱۱/۰۶
  • حجت صباغیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی