اَلسَّلامُ عَلَى عِبادِالله الصَّالِحین

و این زندگانی فانی جوانی خوشی های امروز و اینجا به افسوس بسیار فردا نیرزد...

اَلسَّلامُ عَلَى عِبادِالله الصَّالِحین

و این زندگانی فانی جوانی خوشی های امروز و اینجا به افسوس بسیار فردا نیرزد...

  • ۰
  • ۰

جشنواره فیلم «فجر»؛پدیده ای که گویا فقط نامش بوی انقلاب میدهد

جشنواره ای که گاهی زجرت میدهد

«هنر دینی آن است که بتواند معارفی را که همه ادیان - و بیش از همه، دین مبین اسلام - به نشر آن در بین انسانها همت گماشته‌اند و جانهای پاکی در راه نشر این حقایق نثار شده است، نشر دهد، جاودانه کند و در ذهنها ماندگار سازد.»

اوج نمود رسالت هنر دینی که همانا القای ارزش های دینی و یا به تعبیر حضرت امام «دمیدن روح تهعد، در کالبد انسان است.»(1) را باید در جشنواره فجر جستجو کرد.جشواره ای که لقب بزرگترین جشنواره فیلم ایران را یدک میکشد.

«آن چیزی که در هنر دینی به‌شدّت مورد توجّه است، این است که این هنر در خدمت شهوت و خشونت و ابتذال و استحاله هویّت انسان و جامعه قرار نگیرد» (2)

در حالی،این جشنواره در حال گذار از 33سالگی عمر خویش است که نه تنها رسالت اصلی خویش را عملیاتی نکرده بلکه در بسیاری آثار خروجی این جشنواره،مولفه های فیلمی غرب از جمله خشم و شهوت بیشتر هویدا میشود.به طوری گاهی این جشنواره فیلم برای مخاطبین «مومن» تبدیل به «زجرواره» میشود.گرچه گاهی به طور انگشت شمار آثار قابل قبولی تولید میشود.

در این سالها به قدری عملکرد این جشنواره با مولفه های هنر و سینمای دینی فاصله گرفت،که عناصر مومن و دغدغه مند خودشان دست به کار شده و جشنواره هایی از جمله جشنواره فیلم «عمار» و جشنوراه فیلم «مقاومت» را با اتکا به ظرفیت های مردمی به وجود آورده اند.

حال باید دید این جشنواره های نوپا و مردم بنیاد که فلسفه وجودیشان،ارضای دغدغه مندی بدنه جوانان مومن و انقلابی است،میتواند جور جشنواره فجر را بکشد؟

جشنواره فجر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی