اَلسَّلامُ عَلَى عِبادِالله الصَّالِحین

و این زندگانی فانی جوانی خوشی های امروز و اینجا به افسوس بسیار فردا نیرزد...

اَلسَّلامُ عَلَى عِبادِالله الصَّالِحین

و این زندگانی فانی جوانی خوشی های امروز و اینجا به افسوس بسیار فردا نیرزد...

  • ۰
  • ۰

نیم نگاهی متفاوت به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

نامه رهبری؛پیامی به جوان غربی،تلنگری به جوان مسلمان

 

شهید ادواردو؛ سلمان فارسی زمان

«ادواردو» دانشجوی فلسفه ادیان در دانشگاه معروف «پرینستون» نیویورک بود. خودش هم متولد نیویورک بود. او انجیل و تورات را خوانده، اما این‎‎ها او را قانع نکرده بود. در 20 سالگی برحسب اتفاق در کتابخانه چشمش به قرآن افتاده و چند آیه از آن را میخواند و احساس میکند این نمیتواند کلام بشر باشد. قرآن را کامل میخواند و تصمیم میگیرد مسلمان شود؛ بدون اینکه نیاز به مشورت با کسی را احساس کند. به یک مرکز اسلامی در نیویورک میرود و آنجا میگوید من میخواهم مسلمان شوم، شهادتین را میگوید و آنجا نامش را "هشام عزیز ” میگذارند. ادواردو پس از سفر به ایران شیعه شد و توانست با امام خمینی (ره) دیدار کند.

ادواردو،جوانی که تنها فرزند و وارث مولتی میلیارد ایتالیایی بود؛در آمد سالانه این خانواده 60میلیارد دلار تخمین زده شده است.یعنی اگر حساب کنی، این خانواده توان مالی این را داشته اند که روزی حدود 5.5 تن طلا خریداری کنند.

دکتر قدیری ابیانه درباره شیعه شدن و اولین سفر ادواردو به ایران می­ گوید: «بعد از شیعه شدن و ذکر شهادتین در نزد آقای فخرالدین حجازی، نام او را "مهدی" گذاشتیم. بار اول که به ایران آمد، خدمت حضرت امام (ره) رفت. در آن ملاقات، حضرت آیتا خامنهای، آقای هاشمی، سیداحمد خمینی و فخرالدین حجازی حضور داشتند و یک دوست ایرانی ما که الان در مشهد است و نمیخواهد اسمش را ببریم و دوست ادواردو نیز بود، کار ترجمه را بر عهده داشت. این دوست مشترکمان بعدها گفت که بعد از دیدار با امام به نماز جمعه رفتیم که ادواردو در صف اول بود... . در این سفر او به مشهد، برای زیارت امام رضا (ع) رفت. در آنجا بهشدت تحت تأثیر زیارت قرار گرفته بود و میگفت که من وجود امام رضا (ع) را حس میکردم. وقتی از او پرسیدم از امام رضا (ع) چهچیزی خواستی؟ گفت: خواستم که از خدا بخواهد که قلب پدرم را نسبت به من مهربان کند.»(1)

اما سرانجام در حالی که قصد داشت جهت فراگیری علوم دینی به قم رجعت کند،در حادثه ای مشکوک کشته شد.

اسلام؛مکتبی که سرانجام همه دنیا آن را خواهند پذیرفت

اتفاقات و حوادثی که چندین سال است از سوی غرب به منظور اسلام هراسی و منفور کردن مردم از این مکتب صورت میگیرد،رهبر معظم انقلاب را برآن داشت تا نامه ای را مستقیما به جوانان غربی بنگارند.جوانان آینده سازی که حس حقیقت جویی همواره در قلبشان مانا و زنده است.

«حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.»(2)

گسترش شعاع نور اسلام درسالهای اخیر،پیرامون جهان غرب و تابیدن آن بر  قلوب برخی مردمان حقیقیت جو، سران شیطان صفت غرب را برآن واداشته تا نور اسلام را به خیال خود خاموش کنند،غافل از آن که روزنه ای کافی است تا نور اسلام، قرآن و اهل البیت(ع) تا عمق جان نفوذ کند.گویا اسلام،مشکی است که هرچه سعی بیشتری در خاموش کردن آن شود عطر و رایحه اش بیشتر فضا را معطر میکند.تا آن هنگام که سرانجام همه به آن بپیوندند و امت واحده مهدوی تشکیل شود.مکتبی که روز به روز بر پیروان آن افزوده میشود.پیروانی همچون سارا بیکن،که یک مدل و مانکن آمریکایی بود، فرانک ریبری که یک فوتبالیست فرانسوی است تا شهید ادواردو که به زعم نویسنده سلمان فارسی زمان ماست.

«سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به ‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد.»(3)

نامه رهبری؛پیامی به جوان غربی،تلنگری به جوان مسلمان

اگر چه خطاب این نامه به جوانان غربی است اما شاید بیشتر تلنگری به جوانان مسلمانی هم باشد که «رویای آمریکایی» را در سر میپروانند وآرمانشان رسیدن به غرب و سبک زندگی آن است.غافل از این که داشته های دینی شان و مبانی مکتب اسلام در حال تسخیر قلوب خلق جهان است.سران غرب آن چنانی وحشتی از فراگیر شدن مبانی،ایدئولوژی و نور اسلام در جانهای ملت ها دارند که از هیچ اقدام و صرف هیچ هزینه ای دریغ نمیورزند.

«چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.»(4)

پیام رهبری؛آغاز مرحله جدیدی در انقلاب اسلامی

با پیام،پیامبرانه رهبر فرزانه مان به جوانان اروپایی و آمریکایی، به تعبیر یکی از اساتید مرحلۀ جدیدی در انقلاب اسلامی رقم خورد. وظیفه قشر جوان و دانشجو هم این است که در عرصه عمل شعار «ما اهل کوفه نیستیم،علی تنها بماند را»  تحقق بخشند و با ابزار ارتباط جمعی که حال به تعبیر رهبری مرزهای جغرافیایی در نوردیده،این پیام را به گوش دنیا و به خصوص جوانان غربی برسانند.

«من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.»(5)

پی نوشت ها:

رهبر معظم انقلاب،(2)،(3)،(4)،(5)

منابع کمکی:

khamenei.ir

www.beytoote.com

http://www.farhangnews.ir

http://www.aviny.com


  • ۹۳/۱۲/۰۲
  • حجت صباغیان

نظرات (۲)

سلام حجت جان
اتفاقن همین دو سه شب پیش برای اولین بار مستند ادورادو رو دیدم.
واقعن تحت تاثیر قرار گرفتم
کاش علت سلمان فارسی رو هم توضیح میدادی...
استفاده کردیم.
پاسخ:
سلام علی آقا
از نظر لطف شما متشکرم
Ik wil even zeggen dat ik je blog echt super leuk vind! Ik volg hem altijd en ik vind je foto’s ook erg mooi, maar ik had even een vraagje: Ik heb zelf ook een SLR Canon 500D, maar ik vroeg me af wat voor tas jij gebruikt voor je SLR? Als je hem bijvoorbeeld ergens mee naartoe neemt. Misschien heb je namelijk een goeie tip voor een goede, maar toch mooie taHesLove!,sest?r

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی