اَلسَّلامُ عَلَى عِبادِالله الصَّالِحین

و این زندگانی فانی جوانی خوشی های امروز و اینجا به افسوس بسیار فردا نیرزد...

اَلسَّلامُ عَلَى عِبادِالله الصَّالِحین

و این زندگانی فانی جوانی خوشی های امروز و اینجا به افسوس بسیار فردا نیرزد...

  • ۰
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

رویداد سالانه ای که رسانه های غربی حتی از انعکاس آن واهمه دارند/قالیباف شهردار کربلا میشود

پیاده روی اربعین؛ میعادگاه بزرگترین اجتماع انسانی

اربعین حسینی،نقطه کانونی و قرارگاه عاشقی میلیون ها نفر محب و دلداده سیدالشهد(ع)است که هرساله اتحاد مسلمین را در قالب پیاده روی دسته جمعی به رخ بدخواهان اسلام  میکشد.پیاده روی و رژه ی سربازانی که،فرمانده کل عشاق،حضرت صاحب الزمان(ع) از آن ها «سِن» میبینید.زائران و دلدادگانی که از اقصا نقاط دنیا از جمله عراق،لبنان، ایران و ... و حتی دوستانمان در همین هیئت و دانشگاه پس از 40 روز عزاداری در رثای سیدالشهدا(ع) حال برای مزد گرفتن به پابوسی حضرتش رفته اند.

زیارت اربعین یکی از پنج علامت شیعه

در احادیث مختلفی زیارت اربعین حسینی و برکات و حسنات آن مورد توجه ائمه اطهار(ع) قرارگرفته است از جمله اینکه امام صادق(ع) میفرمایند:«هرکس پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود،خداوند برای هر قدمی که برمیدارد هزار حسنه برای او مینویسد و هزار گناه او را پاک میکند و رتبه او را هزار درجه بالا میبرد.» و تامل بر انگیزتر از حدیث قبل توجه به این نکته است که تا چه اندازه زیارت اربعین اهمیت دارد که امام حسن عسکری(ع) در حدیثی، یکی از پنج علامت شیعه را زیارت اربعین میدانند والخ.

اربعین تجلی آرمان شهر و اتوپیای فلاسفه

با کمی تعمق در همین سفارشات حضرات معصومین(ع) در رابطه با زیارت اربعین.انسان متوجه میشود که این رزمایش جهانی مملو از آثار و پیامدهای فردی و اجتماعی است. لذا رهبر معظم انقلاب از ابتدای راه افتادن این جریان پیاده روی اربعین عنایت و نگاه ویژه ای به آن داشتند.ایشان که بیشتر از هر کسی متوجه آثار و برکات معنوی و سیاسی این همایش میباشند،توصیه کردند که مردم حضور بیشتری در اربعین امسال در کربلای معلی داشته باشند و همچنین به مسئولین دستور دادند که راه کربلا را برای زائرین هموار سازند.  ایشان در بیانی جایگاه ویژه روز اربعین را چنین توصیف میکنند :«شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است»تجمعی که موجب تقویت جبهه حق علیه باطل است.

یک جمعیت 20 میلیون نفره که از شهرها و کشورهای مختلف آمده اند به طورت مسالمت آمیز در چند روز اربعین به نوعی در کنار هم، هم زیستی حسینی ای را تجربه میکنند.در واقع این نمونه تجلی همان آرمان شهر و اتوپیایی است که سالهاست فلاسفه و حکومت ها به دنبال تحقق آن هستند.

غرب و هراس از رسانه ای شدن اربعین حسینی

رویداد با شکوهی که نمونه آن در هیچ کجای این کره خاکی اتفاق نمی افتد. همایش و تجمع شیعیان و مسلمانانی که چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ بازخوردها و آثار اجتماعی و بین المللی آن به برکت خون سیدالشهداء در عرصه جهانی بی نظیر است. پیاده روی ای که اثر آن از بزرگترین رزمایش صلح در جهان بیشتر است . اما سوال اینجاست که چرا جریان اصلی رسانه های غربی حتی جرات انعکاس این رویداد با عظمت را ندارند.رسانه هایی که اگر به نفعشان باشداز تجمع چند صد نفره در لندن گرفته تا آشوب گری فتنه گران در کشوری مثل ایران سوژه میسازند.اما همچین تجمع بزرگی که از تمامی جهات با دیگر تجمعات بین المللی از قبیل جام جهانی و... قابل مقایسه نیست را پوشش رسانه ای و خبری نمیدهند.آیت الله نوری همدانی اخیرا در درس خارج فقه خود به نوعی به این موضوع اشاره کرده بودند: «رسانه‌های غربی اذعان کرده‌اند که زیارت اربعین حسینی خطرناک‌ترین موضوع برای غرب است و به همین دلیل به اهمیت آن پی برده‌اند، در چنین تجمعی شیعیان پنج برابر حج جمع شده و عظمت خود را به دنیا نشان می‌دهند که این تهدیدی برای دنیای غرب خواهد بود.»حتی کار به جایی رسیده است که یک روزنامه لندنی به نام ایندیپندنت که در قالب مقاله ای به بررسی بزرگترین پیاده روی جهان یعنی پیاده روی اربعین پرداخته بود،عدم پوشش رسانه ای آن ها را مورد انتقاد قرار داده بود. نویسنده این مقاله سپس با انتقاد تند از رفتار سیاسی کارانه رسانه های غربی با مسأله امام حسین(ع)، می‌پرسد: «چگونه است که تجمع کوچک در لندن و یا تظاهراتی متعلق به چندصد نفر در هنگ کنگ و یا تجمع تعدادی محدود در روسیه پوشش داده می‌شود اما از بزرگترین تجمع مسالمت آمیز بشریت در جهان که مانند سیلی جاری از زنان و مردان و کودکان است، چشم پوشی می‌شود؟»

حتی امام خمینی(ره) این روزها را پیش بینی کرده بود

جالب است که حضرت امام خمینی(ره) سالها قبل این روزها  را به نوعی پیش بینی کرده بودند: قدرت اباعبدالله الحسین(ع) برای مجتمع کردن افراد و قلوب مردم بی‌نظیر است.»ایشان در بیان دیگری مسئله اتحاد عراق و ایران و آثارش پربرکتش را یادآوری میکنند؛«اگر ملت ایران و ملت عراق دور حرم‌های معصومین(ع) به هم بپیوندند، چه کارها خواهند کرد!»حتی در همان گیر دار جنگ و در زمان صدام امام تاکید داشتند:« که ملت عراق با صدام موافق نیستند.»

از شهرداری تهران تا شهرداری کربلا

در آن بحبوحه ی جنگ تحمیلی چه کسی از جبهه باطل تصور میکرد که راه کربلا برای ایرانیان آنقدر هموار شود که عمده زائران در عتبات  عالیات هم میهنان ما باشند  و بالاتر از آن اینکه ید با کفایت شیعیان شیر پاک خورده ایرانی در تدبیر و تصمیم گیریهای حکومتی کشور عراق دخیل باشد.

روزگاری که دنیا در مقابل ما ایستاده بود و نقشه نابود کردن انقلاب اسلامی و اسلام ناب و تشیع را در سر میپروراند.حتی به ذهن آن معاندان هم خطور نمیکرد که روزی سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده لشکر 41 ثارالله سپاه در جنگ تحمیلی، فرمانده نیروهای عراقی در مقابله با داعشی‌ها و تکفیری‌ها بشود و محمدباقر قالیباف فرمانده لشکر 5 نصر خراسان در هفته‌ی منتهی به اربعین شهردار کربلا شود.

اینک اما، ما با برادران شیعه مان در عراق به اندازه ای احساس قرابت و صمیمیت میکنیم که گویی آنها هم هم میهنان ما هستندوانگاری کربلا و نجف یکی از شهرهای مملکتمان جلوه میکند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی